My Hero

För ungefär 2 år sedan så visade vågen 111 kg när jag ställde mig på den. Mina tankar då var givetvis "det här kan inte fortsätta så här". Jag har mer eller mindre alltid varit fysiskt aktiv, så jag visste att det var kosten som var problemet mer än träningen.
Det går alltid relativt fort att tappa vikt i början, så första 5-6 kg var ingen match alls, det enda jag gjorde var att sluta äta socker, och minskade även på snabba kolhydrater och transfetter. Vid ungefär 102 kg så tog det tvärstopp.
Det var då min räddare i nöden dök upp, Andreaz Engström, som är en känd träningsprofil idag. Andreaz som är min barndoms vän har koll som ingen annan när det gäller kost och träning. Han har hjälpt mig otroligt mycket, och jag kan säga att jag hade inte klarat av det så här bra utan honom.
Konsten att gå ner i vikt, ligger i att behålla muskelmassa så gott det går, och samtidigt förlora så stor andel fettmassa som möjligt, och det är det som jag & Andreaz har lyckats med i min vikt nedgång.
Jag har tappat över 20 kg, men har ändå styrkan i behåll, vilket är enormt viktigt för mig då jag tränar submission wrestling, och behöver så mycket styrka som möjligt.
Lite siffror:
2009-06-07
Vikt: 105 kg
Midjemått: 107 cm
Jeans strlk: 36 - 34
Tröj strlk: XL
2010-03-19

Vikt: 89,8 kg
Midjemått: 93 cm
Jeans strlk: 33-34
Tröj strlk: M-L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0