Att motstå

Då jag driver en pizzeria i Gamla stan får jag ofta frågan:
- Hur jag motstår maten jag serverar.
Med handen på hjärtat, jag vet inte hur jag motstår den. Jag vet bara att jag ska äta mina kycklingfiléer, potatis, mini keso och massor med grönsaker. Finns inga andra alternativ, inga bort förklaringar, inga om och "men".
De gånger jag lyxar till det med en pizza blir det en hardcore hälsopizza bakad på fullkorn och toppad med mager ost. På diet är det väldigt sällsynt att jag sitter och trycker i mig en sådan, men annars kan det hända då o då.
Fullkornspizza och mager ost
Hälsopizza bakad på fullkornsmjöl, mager ost. Kcal ca. 800-900.


Det handlar om att veta vad man ska äta, och inte ha några som helst bortförklaringar.
Nu ska jag tillaga min middag ala kyckling, potato y queso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0