Då var vikten klar!

I morse visade vågen 87.7 kg och därmed ligger jag trygga 300g under matchvikten
redan 4 dagar innan invägning, och det känns grymt skönt att ha fixat vikten så
att jag slipper svälta dagen innan och tappa energi (onödigt).
Nu kommer jag ligga på 2000 kcal/dag fram till söndag.
På lördag kommer jag ladda på med mera fett än vanligt, eftersom det tar längre
tid för energin från fettet att lagras in i musklerna så är det en perfekt energi källa
inför en så pass högt fysiskt krävande dag.
Efter invägning blir det givetvis upp laddning i form av vätska, kolhydrater och fett.
Har även beställt vitargo (snabba kolhydrater) som jag kommer smutta på 1 timme innan match.
Nu är det bara att hålla tummarna på att jag blir helt frisk fram till dess också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0