Älgfärsbiff med grillad klyftpotatis

Den här smarriga måltiden skulle man kunna äta varje dag på diet om man
så önskar. Näringsvärdet är nästan identiskt med kycklingfilé.
Mycket protein, lågt fetthalt och nästan inga kolhydrater alls.
Dessutom smakar det förbannat gott, riktigt lyxigt måste jag säga.

Älgfärs finns att köpa i de flesta större matvarubutikerna och kostar under
100 kr/kg.
Det säljs oftast i 500g förpackningar, och hittas i frysdisken.

Jag brukar tillaga 2 st biffar á 250g (2 måltider) vilket ger ett ca pris på
23 kr/måltid + potatis, sallad, sås mm.
Total summan blir väl ca 30kr/måltid vilket jag personligen tycker är väldigt
billigt med tanke på vad man får för pengarna.



älgfärsbiff
Medium or welldone ?


låg kalori burgare
Senap är något jag är väldigt svag för, och det passar bra till älgbiffen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, herregud vad jag blev hunrig nu! Fy, så gott det verkar! Mmmh... Får nog ta en tripp till kylskåpet nu.

2010-04-23 @ 12:11:27
URL: http://underthesky.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0