Livskvalité

En nära vän till mig som jobbar som Personlig Tränare uttryckte sig,
-
Att äta när man är hungrig är det värsta man kan göra eftersom att
kroppen sliter tag i allt som den får i sig, och lagrar detta.

8-10 Frukost (2 Mackor med keso&ägg, yoghurt)

11-12 Mellanmål (2 Frukter, päron/äpple)

13-15 Lunch (75gr kolhydrater, bulgur/fullkorn, 20g proteiner, kyckling/fisk).

15-17 Mellanmål (2 Frukter, päron/äpple)

17-19 Middag (Samma som Lunch)

19-22 Kvällsmål (Samma som Frukost)
- Kan hoppas över om man inte är så fysiskt aktiv!

Kanske låter komplicerat att följa ett sånt här ät schema, men det tar inte
lång tid innan kroppen vänjer sig, och när kroppen väl har vant sig så
kommer det att bli en vana att äta regelbundet.









Kommentarer
Postat av: Marcus

Den personliga tränaren har inte många rätt, skandal!

2008-09-27 @ 21:39:39
Postat av: Deniz Cinkitas

Hej Marcus,



det som den personlinga tränaren menade var

att man ska äta innan man blir hungrig.

Alltså innan kroppen går ner i "svältfas".



När kroppen inte får i sig energi under en

lång tid, så blir även förbränningen sämre.



2008-09-28 @ 16:49:03
URL: http://ilovemybody.blogg.se/
Postat av: Marcus

Ok, men hur resonerar han i så fall när personer äter enligt periodisk fasta som jag tex? 16 timmars fasta och 8 timmars ätande. Dvs inga kalorier alls under 16 timmar och mycket bra resultat i gym och fettförbränning.



Kolla mer på www.sethronland.nu om du vill ha info.

2008-09-30 @ 17:33:12
Postat av: Deniz Cinkitas

hej igen Marcus,



Jag vet inte exakt hur han skulle svara på den frågan, men jag ska försöka svara på din fråga

istället.



Vill först säga att det här blev en väldigt intressant diskussion =)



För det första så handlar det här om en mycket längre period än bara 1 månad.

Fastan håller på i 1 månad, skulle du leva på samma sätt i 1 år så kan jag garantera dig att

alla dina resultat både när det gäller gymmande och fettförbrännande skulle försämras jätte mycket.



När du påstår att ditt fettförbrännande går jätte bra, så antar jag att du menar att du har minskat i kroppsvikt?

Men det betyder inte nödvändigtvis att du har bränt fett, utan snarar att du har tappat en hel del vätska bara.



Det som har hänt under den här månaden när du har fastat är att din förbränning har försämrats, du har säkert gått ner i vikt som alla andra som fastar. Tyvär så kommer man att gå upp dessa kilon när man har börjat äta som normalt igen.



För en långsiktig men absolut fungerande metod

rekomenderar jag och säkert min PT vän också

att äta regelbundet.

Den s k 3 timmars regeln !!!



Lycka till!

2008-09-30 @ 23:18:57
URL: http://ilovemybody.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hej och tack för ditt svar.



Men du har helt misstolkat mig, men ingen fara. Om du googlar periodisk fasta eller (eng) intermittent fasting, så finner du mer info om det som jag pratar om. Detta gäller inte 1 månad utan är en livsstil! Min PT, som för övrigt har testat fastan i ca 2 år med förbättrade reslutat i gym och daglig koncentration. Sidospår är att han har tävlat i Athletic Fitness i flera år med 2 vinster i SM, så han kan sin sak.



Jag har själv börjat med fastan sedan april i år och har gjort ökningar i gymet som jag är väldigt nödj med, samtidigt som jag kan hålla en låg fettprocent tack vare fastan...



Jag säger inte att 3-timmars tänket är fel, men det finns fler sätt.



Mvh Marcus

2008-10-01 @ 21:33:53
Postat av: Marcus

http://www.sethronland.nu/index.php/2007/11/16/periodisk-fasta/



mer info här...



Jag har minskat i kroppsfett med noggranna mätningar med kaliper.

2008-10-01 @ 21:38:54
Postat av: Deniz Cinkitas

Sorry för missuppfattandet!



Ska jag vara helt ärlig så hade jag aldrig hört

talas om denna metod.



Dock så är jag väldigt skeptisk till detta, men även om det verkligen funkar så som du påstår så

skulle jag aldrig varken kunna utöva det eller heller aldrig som PT kunna lära ut detta till

mina kunder.



Eftersom jag ser träning och kost som ett nöje så är det här tänket om periodisk fasta mot mina

huvud grund principer.



Att inte äta på 18 timmar är rena tortyren, och det är inte det som är meningen med mina värderingar.



Men Marcus jag lovar att jag ska läsa på om denna

metod, för det låter intressant de du säger.



Lycka till!

2008-10-02 @ 10:02:55
URL: http://ilovemybody.blogg.se/
Postat av: Marcus

Ja, jag råder dig att läsa mer. Du säger "torty", ett ganska starkt ord. Meningen med fastan är att underlätta det dagliga livet. Man upplever ingen hunger under fastan. Man slipper tänka på mat under dagen och kan sköta kosten när man kommer hem efter jobb/skola.



Kan det bli enklare?



Mvh

2008-10-02 @ 12:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0