Ät var 3:e timme...

Grönt Äpple

Senaste tiden har jag tagit upp mycket om kost, och jag tänker
fortsätta tjata om att äta "ofta"

Personligen har jag senaste veckan följt mina egna råd riktigt
punktligt, och jag känner stor skillnad på endast några dagar.

Min kropp har redan vant sig vid att få i sig mat vid bestämda tider,
så jag blir enormt hungrig om jag inte får i mig något vid dessa tider.

Eftersom jag äter så pass ofta så blir det väldigt små portioner, och jag
blir jätte fort mätt också.

Det som händer med kroppen när man äter så här ofta är att vi höjer
vår metabolism och får en ökad fettförbränning.

Mitt enkla men viktiga råd är alltså att äta var 3:e timme!!!


Träning, kost och hälsa är vad ilovemybody drar upp.



Kommentarer
Postat av: Solli

tja! Kul att du oxå har en blogg :o)



Håller med om att man måste äta ofta..själv äter jag ca 6-7 ggr per dag...kolla in mitt kostschema:

http://sollis.blogg.se/2008/august/sollis-kostschema.html#comment



Jag försöker gå upp i vikt..ska träffa min PT om 2 veckor o mäta o se hur det har gått.



Vart o vad tränar du?



Ha d bra!

2008-10-14 @ 18:45:10
URL: http://solli.blogg.se/
Postat av: Deniz

Hej Solli, tittade in på ditt ätschema.

Måste säga att du är jätte duktig.



Mitt ät schema ser ungefär likadant ut, förutom

att jag inte är riktigt lika nogran med exakta

mängder som du är.



Men jag försöker följa tallriksmodellen, och äter

mycket kolhydrater med fibrer, och proteiner i form av kyckling och fisk.



Jag håller mig också borta från proteinpulver eftersom att jag inte vet vad som finns nermalet

i alla dessa produkter.



Det enda jag tar som tillskott är omega-3 kapslar

samt multivitamin piller.



Jag tränar mycket kampsport, vet inte om du

har koll på det men jag tränar shooto/MMA, mycket

brottning, slag, sparkar och grepp.

Utöver shooton så styrketränar jag 2 ggr i veckan i kombination med en del löpning också.

Blir 5 gånger i veckan totalt med all träning.

2008-10-15 @ 00:11:32
URL: http://ilovemybody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0