Stärk ditt immunförsvar...

Jag, har ett relativt starkt immunförsvar, blir sällan sjuk,
men drabbas ändå 1-2 ggr per år.

Som alla andra män blir jag som en liten tölp när jag blir förkyld, det är så
synd om mig och jag bara ligger och gråter hela dagarna.... =P

Skämt åsido...vad kan man göra för att få ett starkare immunförsvar?

Jag googlade upp lite information och hittade följande.

 C-Vitamin

Vitlök stärker kroppens försvarsmekanismer
Kamomillte stimulerar immunförsvaret
Motionera igång immunförsvaret
Rätt kost för immunförsvaret
Solljus och sömn stödjer kroppens försvar
Stress skadar immunförsvaret
Tvätta bort förkylningsvirus
Rökning ökar risken för infektioner
Echinacea kan förebygga förkylning
C-vitamin är tillförlitligt mot förkylning
Zink stoppar rhinovirus
Fläderbär mot förkylning



Som ni ser finns det en hel del att göra för att förebygga förkylningar.
Vill ni läsa mer goda tips så kan jag rekomendera följande sida.

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/31


Kommentarer
Postat av: Cicci

Bra tips! antioxidanter tror jag är kanonbra =)

2008-08-14 @ 10:32:50
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0