DAG 6-8

Samtidigt som jag fortsätter att njuta av min
sol&bad semester, så har jag inte gått ur spåret
när det gäller träning, kost och hälsa.
Exakt vad den här bloggen handlar om!


Jag tror att jag skulle kunna leva i 200 år om
jag levde på exakt samma sätt som jag har gjort
under den här semestern.


Finns ingen stress eller bekymmer, inga "måsten".

Allt jag gör, gör jag för att jag "känner" för det
jag gör det när, hur och vart jag känner för det.


Det är det här jag kallar för mental hälsa!


Jag är ingen psykolog eller läkare, men förstår
att så stor betydelse så som fysisk hälsa har för
vår hälsa har också det mentala välbefinnandet.


Jag tror också på att fysisk hälsa bidrar till mental
hälsa, likaså att mental hälsa hjälper till den fysiska
hälsan.


Mitt mål med den här resan var att vila ut både fysiskt
och mentalt.


Genom att träna lyckades jag rensa tankar och bekymmer.
Genom att sova och vila återhämtade jag mig fysiskt.
Genom att läsa böcker och titta på filmer kopplade jag av.
Genom att äta bra kost regelbundet återsamlade jag energi.
Genom att sola och bada njöt jag av livet!


Tror inte du att man skulle kunna leva 200 år på detta sätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0