Träningschema

Tänkte skriva här lite hur mitt schema ser ut för de som är intresserade.

Eftersom jag ska springa midnattsloppet den 16 aug så har jag lagt in en del konditionsträning
i mitt schema på bekostnad av styrketräningen. Jag hinner dock gå igenom hela kroppen på
2-3 intensiva styrkepass/vecka.

Så här såg mitt schema ut Vecka 15:

Mån - Styrketräning (Bröst, Biceps, Axlar, Rygg)
Tis - Shooto (1½ timme)
Ons - Kondition (6 km löpning + ben, mage)
Tors - Vila
Fre -  Shooto (1½ timme)
Lör - Vila
Sön - Shooto (1½ timme)

När jag går igenom 4-5 muskelgrupper på ett pass så kör jag 2-3 olika övningar på varje muskelgrupp,
och har ett väldigt högt tempo, med väldigt korta pauser mellan seten och övningarna, på så
sätt blir det mer av en pulsbaserad styrketräning.

Framöver så kommer jag att lägga in ett ytterligare konditionspass.
Kommer då springa en dag i veckan på lite lägre pulsnivå men längre distans upp emot
7-8 km, och ett pass med högre pulsnivå (70-80 av maxpuls) men lite kortare distans (4-5 km).
Dessa sträckor kommer jag senare att öka mer och mer.

Om ni har några funderingar eller tips så får ni gärna kommentera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0