Solens positiva energi!

Det talas mycket om riskerna med solen, men solen har också många positiva effekter. Man orkar bättre också på jobbet, när dagarna är ljusa.

- Dagens inlägg kommer inte handla om träning eller kost, men däremot om hälsa!

Jag tror att de flesta av oss lever ett rätt så stressigt och monotont liv, det är jobb, träning,
hämta/lämna barn, handla mat, sova, jobb osv. Ni förstår vad jag menar!

- Jag bröt den vanliga vardagen idag i ett par timmar genom att möta en kompis efter jobbet
vid 15 tiden (hade möjligheten att gå tidigt från jobbet).
Vi möttes vid djurgården, sen gick vi ner mot vattnet och promenerade mot grönalund, satte
oss vid en parkbänk och njöt av solen.
Havet och solen i kombination har en otroligt lugnaden effekt på mig, glädjen sprider sig
i hela min kropp och jag får en extra dos av energi, en sådan energi som inget annat ger.
Sen promenerade vi tillbaks, åkte och köpte takeaway sushi åkte och satte oss på en annan
parkbänk med havsutsikt, nu njöt vi av solen och den goda fisken.

Efter att ha lämnat av min goda vän så åkte jag till min shooto träning full av energi och glädje,
och jag måste säga att det var ett av mina bästa presterade pass någonsin sen jag började med shooto.

Hoppas vädret håller sig hela sommaren ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0