Diet Recept ala kyckling

Tänkte dela med mig ett av mina favorit recept som jag tillagar dagligen på diet.
Detta recept är verkligen inget märkvärdigt, men så gott och så kalori snålt det bara kan bli.
Ingredienser: 400g kyckling filé, 200g potatis, 125g mini keso, grönsaker, senap.
Grilla kycklingen (låg värme för att behålla saftigheten), klyfta potatis, krydda och grilla.
Servera på ett fat med keso, grönsaker, och toppa potatisen med senap.
Näringvärde: ca 600 kcal, proteiner 90g, kolhydrater 30g, fett < 10g

Mättnads känsla: hög
Det här receptet är som sagt inget märkvärdigt, men håller man sig till detta så håller man en extremt bra diet, och jag kan garantera att det fungerar.
OBS!
Mängden är uträknad för en person som tränar 4-5 dgr/v med en vikt på 90kg.
För en mindre aktiv eller för en mindre person så bör man minska på intaget utefter vikt, och vice versa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0