Omega-3

VARFÖR BEHÖVER VI OMEGA-3 ?

Vi behöver fiskfetter för optimal hälsa i hjärnan och kroppen i övrigt. Omega-3 har i vetenskapliga studier visat på en rad positiva hälsoeffekter som:

- Sänkning av blodfetter och blodtryck och minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar
- Bibehåller blodkärlens elasticitet (bra för blodcirkulationen)
- Hjärnans kapacitet förbättras
- Ökar mängden serotonin (en må bra-substans) i hjärnan och lindrar depressioner
- Bekämpar inflammationer i hjärnans celler och blodkärl
- Cellmembranen blir mer mjuka och elastiska 
- Omega 3-fettsyror har visat sig kunna lindra inlärningssvårigheter, dyslexi, koncentrationssvårigheter och ADH

Omega-3 Fiskolja

Kommentarer
Postat av: Tisa

Hehe... Om jag minns rätt så var det någon som tjatade om det här redan för 2 år sedan... ;)

2008-09-17 @ 23:23:21
Postat av: Deniz

Min kära mor tjatade om det här för 15 år sen, men

fy vad äckligt jag och min syster tyckte det var

med fiskolje kapslar då =)



Men nu kastar jag gladligen i mig 4 kapslar omega-3

varje morgon =)

2008-09-17 @ 23:43:50
URL: http://ilovemybody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0