Motivation

Förvandla uppgiften till ett spel


Om vi ser jobbet som skall utföras som en stimulerande utmaning får vi mer energi och blir mer motiverade. Vi lägger ju bevisligen ner mer energi på sådant vi tycker är skojigt. Tävla med dig själv eller någon annan. Ta tid, försök slå personbästa, uppnå mål, sätt tidsgränser, utmana dig själv...

Tävla, konkurrera, slå dig själv

Genom att jämföra oss och konkurrera med andra lär vi oss att vi inte är mindre värda bara för att vi inte alltid är bäst. Var inte rädd för konkurrens, men se till att tävla i en glad och positiv anda. Det är många gånger viktigare att slå sig själv än att slå någon annan.

 Besegra ditt gamla jag; väx och utvecklas! 

När man tävlar mot någon annan försöker man ju egentligen slå sig själv. "Sist vann jag inte, nu skall jag se om jag vinner över mitt gamla jag."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0